Křečové žíly: 3 vhodné a 3 nevhodné fyzické aktivity

Pokud vás trápí křečové žíly, je více než dobré se pravidelně hýbat a sportovat. Ne každé cvičení je však cévám prospěšné. Kterým aktivitám byste se měli vyhnout a které naopak vyhledávat? Foto: Unsplash.com Vhodná cvičení 1.      Plavání Plavání je nejúčinnějším pohybem v boji proti křečovým žilám. Díky vztlakové síle, která ve vodě na tělo působí, […]

Pokud vás trápí křečové žíly, je více než dobré se pravidelně hýbat a sportovat. Ne každé cvičení je však cévám prospěšné. Kterým aktivitám byste se měli vyhnout a které naopak vyhledávat?

Foto: Unsplash.com

Vhodná cvičení

1.      Plavání

Plavání je nejúčinnějším pohybem v boji proti křečovým žilám. Díky vztlakové síle, která ve vodě na tělo působí, je hmotnost člověka rovnoměrně rozložená, a tím krev snáz cirkuluje. Lépe se dostává z končetin k srdci a v nohou tak poleví tlak. Plavání navíc odlehčuje kostem i kloubům.

2.      Chůze

Dlouhá nebo svižná chůze je pro cévy také více než vhodná. Během tohoto nenáročného pohybu tělo produkuje velké množství oxidu dusnatého, díky němuž se cévy uvolňují. Chůze navíc napomáhá k udržení zdravé tělesné hmotnosti. Praktikujte každý den alespoň 5 kilometrů.

3.      Jízda na kole vleže

Jízda na kole vleže je podobně jako chůze nenáročný pohyb, který můžete vykonávat kdykoli během dne. Důležité je mít měkkou cvičební podložku a netrpět na bolesti zad. Pro nejlepší efekt a uvolnění dolních končetin šlapejte nohama třicet koleček ve třech sériích, mezi nimiž si na deset vteřin odpočiňte.

Nevhodná cvičení

1.      Běh

Běh patří mezi aktivity, které křečovým žilám přímo neškodí, ale záleží na tom, jak danou aktivitu praktikujete. Mnozí lidé neběhají správně – špatně našlapují, nedrží vhodný postoj a tím si zbytečně ničí klouby. Pokud běháte příliš často a dlouho, začnou trpět i vaše cévy. Jestliže běh milujete a nechcete se ho vzdát, dbejte na správnost provedení a po každém výkonu nezapomeňte na strečink. Až dofinišujete, hoďte si alespoň na deset minut nohy nahoru.

2.      Dřepy

Potrápit vaše cévy dokážou i dřepy nebo sedy lehy. Při tomto cvičení totiž přetěžujete právě dolní končetiny, na které je vyvíjen enormní tlak. Velké množství krve se při dřepech nahromadí ve středu těla, tím se v nohou zastaví správná cirkulace a omezí se okysličování.

3.      Cvičení se závažím

Posilování se závažím je podobně jako dřepy pro cévy rizikové. Velká zátěž způsobuje v těle tlak, který žene krev právě do dolních končetin. Chlopně v cévách, které normálně posílají krev zpět nahoru k srdci, jsou tak přespříliš namáhány a ochabují. Pokud rádi posilujete, vyzkoušejte cviky, při kterých pracujete s vlastní vahou, a to nejlépe v horizontální poloze. V boji proti křečovým žilám vám pomohou i vhodně zvolené kompresní pomůcky.

Anežka Šebková

Copywriter

Copywriterka s přesahem do SEO působící na poli copywritingu od roku 2017. S lehkostí se vcítí do požadavků klienta a vytvoří atraktivní a jedinečný text. Některé z nich najdete na srovnávacím portálu produktvdetailu.cz.

Ostatní články z rubriky Magazín


Doporučujeme tyto lékárny


Lékárna TRIO 

Lékárna TRIO

Dnes otevřeno: 08:00 -12:00
Telefon: 493533199
Email:
web:
Adresa: Husova 58
50601, Jičín
detail
Lékárna Hlavní nádraží 

Lékárna Hlavní nádraží

Otevírací doba: neuvedeno
Telefon: 267313494
Email:
web:
Adresa: Wilsonova 8
110 00, Praha 2
detail
Lékárna Jih 

Lékárna Jih

Otevírací doba: neuvedeno
Telefon: 596710258
Email:
web:
Adresa: Horní 1471
70030, Ostrava - Hrabůvka
detail